Utställningar 09

ja, vi hoppas på ett riktigt bra utställningsår 09! har inte pysslat så mycket med utställning de senaste åren, sen jag flyttade hemifrån och slutade följa med land och rike runt på chihuahua utställningar vill säga;) men detta är ett intresse som bara växer, och nu, 09, har jag faktiskt 4 hela hundar att ställa:)

Majken (väldigt lovande)
Maffia (även hon, väldigt lovande)
Vilja (behöver lite fler utställningskritiker innan vi planerar mer för hennes framtid)
Skalman (behöver helt enkelt meriteras i alf)

för maffia och majken börjar utställningsåret tidigt:) Maffia gör sin debut på valputställningen i hässleholm den 22/2-09, sen ska både maffia och majken med till valp och junior utställningen den 1/3-09 i varberg:) de ska börjas i tid!

för övrigt sitter jag här och funderar lite över dubbelmoral.. som folk som sitter och tror att de kan en hel del om hundavel.. hur de fungerar med linjer osv.. vilka hundar man inte ska korsa för att inte få "katastofexempel".. som själva sitter med en blandras! hallå? värnar man sååå himla mycket om en ras, och sen köper sig en blandras.. ja.. de säger ju sig självt;)

ör övrigt blir det en väldigt lugn nyår för oss! här ute i skogen hörs inga raketer, men när vi va i bruket innan en snabbis small de ganska bra:S att folk orkar! ska hämta lillasyster inatt och se till att hon kommer hem tryggt! de är väl de vi siktat in oss på mäst:) nyss ätit en fruktansvärt stor och god middag:) så nu ka vi bara njuta av kvällen och ta en kvällspromenad:) kram på er!

Kommentarer
Postat av: Valpen

Jag hämtade honom som omplacering i början av förra året, så jag hade ingen aning om hur han skulle reagera på raketer och smällare, vill helst ine ge honom något i onödan.. Som tur är verkar det faktist som att det går gansak bra ändå, fast han sitter här i soffan med mig, haha, hoppas att han inte vänjer sig :P

2008-12-31 @ 22:03:38
URL: http://www.valpen.tk
Postat av: Valpen

Jo men precis! Det småsmäller lite här nu och han har somnat, så jag tror att det kommer gå bra.. Han kanske hinner vänja sig vid smällarna redan innan tolv, hoppas jag.. I annat fall får vi gå t och åka runt lite i bilen, det gllar han :)

2008-12-31 @ 22:24:51
URL: http://www.valpen.tk
Postat av: sara

Kul att ni är på G ! Synd att våra hundar aldrig går samma dag bara på dom stora. Vilken grupp tilhör Maffia ?

2009-01-01 @ 11:16:08
URL: http://misstell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0