vår städning!

nu ett par dagar har de varit full fart här hemma på gården.

jag, gubben marica och daisy tog en tripp till lammhult i måndags och kollade på ny häst till marica och troligen blir de köp för hennes del! spännande! efter de aktiverade vi hundarna ute i de fina vädret, drog av hästarna täckerna och marica lärde mig hur man spänner western sadlen riktigt.. de är ju en hel vetenskap.. hehe! men efter att ha provat den riktigt så bestämde jag att den skulle säljas då den inte ligger perfekt på någon av hästarna.

sen körde gubben marica till bussen och lämnade mig hos pappa för att sedan åka och hämta pizza, när han va iväg och fixade de så gjorde jag och nellie i ordning i stallet och ixade med hundarna.. senare på kvällen när tjejerna lagt sig bänkade sig gubben och kenny vid x-boxet och jag halvsov..

igår va vi duktiga och städade ur hela ved förådet och hämtade sulkyn jag köpte.. men tyvär va inte selen komplett så blir nog till att köpa en ny istället.. så får se hur vi gör med de.. gubben har ju bestämt sig för att han ska ha en sån vagn som man ser i gamla filmer och skrutta runt med:) fick även en ny sadel som ligger skit bra på bacardi.. TACK POLLY!!!!

på kvällen åkte jag och pappa till ljungby smådjursklinik med hans schäfer tik.. hon hade tydligen visat täcken på att hon kunde haft ont i toncillerna/mandlarna så de kollade vi upp.. men de va nga fel på hennes hals så troligen va de väl bara trist att gå i koppel;)

sen när jag kom hem igen gick vi 3 lågrunder så att alla vovvarna verkligen fick sniffa av sig och bara vara.. de tyckte de verkligen va skönt och sov som stockar efter de:) så vi smög ut och eldade lite ris i mörkret.. riktigt mysigt! sen gick vi in och mumsade chokladpudding, glass och vanlij kräm och vitlöksbröd;)

alla bönderna runt omkring eldar ris och gräs för fulla muggar.... så vi eldade lite av de vi hade liggande vi med.. så snart har hästarna en ännu större hage när lite till är upprensat!

en bild på daisy i bilen


Kommentarer
Postat av: sara

Gud vad ni är duktiga då ! Jag tycker alla håller på att vårstäda och dona, jag har mest gjort inne, men måste tag tagi det ute med, jag får ju aldrig tid till det jhue !

2009-04-08 @ 14:36:30
URL: http://misstell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0