det smälter

idag hämtade gubben (<3) mig i skolan när han slutade jobba.. och vi åkte hem til hundarna.. hehe rocky var helt överlycklig och vi bara gosade i säkert en halvtimme! fjoll hund:) han verkligen älskar att bli masserad, precis som de andra vildarna.

sen blev de en tripp för att mata gris och katt...och sen dess har de inte hänt mycket.. jag och gubben har nämnligen sovigt.. jag va sååå trltt när jag kom hem! åt några mackor och kröp ner i sängen med lennox.. när ja hade somnat kom gubben med och kröp ner och även vilja bäddade ner sig i sängenoch sen har vi sovigt så gott som tills nu:) de har varit tok härligt!

nu har jag dukat fram mat och gubben är ute och matar hästarna ännu en gång.. bacardi har ju lyckats ta sönder ETT TILL regn täcke.. detta har spruckit längst ryggraden.. fattar inte hur rölla kunnat ha de sen vi fick hem henne men när bacardi får låna så går allt sönder!? morr säger jag bara! har beställt ett nytt men de kommer tidigast på måndag. men är livrädd för att hon ska bli för kall.. hon har ju fler täcken.. men inget som står imot vatten.. så kastar jag på henne hennes termo täcke nu så är de vattenfyllt inom en timme.. för de smälter ( lycka!!) som att gå runt med en blöt dunjacka.. inte så skoj precis! så därför får de en massa mat (och kan faktiskt gå in när de vill!!!)

nu blir de nog lite mat, lite promenad, och sen sängen igen.. skulle kunna sova i en hel evighet! gubben har skjut övning i morgon så är borta på dagen..ska försöka städa lite.. och skriva massor.. måste bli klar med projekt rappoten! lämnade i alf in mitt eng arbete om trainspotting igår och är faktiskt riktigt nöjd med de:)

jag och mathilda fick föresten MVG på konferens uppgiften om kultur krockar! so happy:) ( grattis till dennis som gick upp och gjorde de SJÄLV för att hans vän svek honom.. och han fick ett VG!)

snor denna bilden från annelies blogg.. se.. våren är påväg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0