ett inlägg om absolut ingenting och allt..

suck de är sjukt så hur krävande och vilket grymt närhetsbehov jag verkligen har?

jag lovade precis polly att jag ska sova hos henne inatt, för att hennes hundar inte ska behöva va ensamma när hon jobbar natten.. vilket känns skit bra att man kan hjälpa till.. meeeen.. har redan fått ångest.. ska jag sova ensam? utan min gubbe? själv?

de är sjukt så bortskämd man hinner bli bara av att han bytt skift.. att alltid ha någon där.. inte behöva vara rädd när man vaknar.. de är en enorm trygghet..

detta blir första natten ifrån lennox med på jag vet inte hur länge.. kan inte minnas när jag sov borta sist? men de är bra länge sen! sen har jag precis bokat in en stockholms resa, jag ska upp och se emmas student, gubben kan såklart inte följa med.. vem skulle ta hand om vovvarna då? och har redan börjat oroa mig över ifall jag vågar åka hemifrån så länge..

jag trivs hemma, jag behöver trygghet.. tryggheten av att någon finns där när jag vaknar.. en trygghet som har kommit nu .. de senaste åren.. skulle idag aldrig behöva oroa mig över att gubben inte skulle komma hem en kväll, eller att han inte skulle vara där när jag vaknar.. sånt somalltid oroade mig förr.. har helt enkelt lärt mig att lita på människor... och blivigt ganska bekväm med att de litar på mig.. för jag tänker inte försvinna!

om lite mer än 20 dagar, så är de tre år sedan denna trygghet började byggas upp.. tre år sedan de blev du och jag.. inget jag ångrar de minsta.. du har gett mitt liv ett värde.. som inte fanns där tidigare.. du är otroligt viktig för mig.. och tänker inte lämna dig i första taget!

du är den första som planerat en framtid för mig.. som redan nu bokat in saker vi ska göra nästa år.. och ännu längre fram.. du ger mig trygghet och kärlek på alla sätt som bara går.. något jag faktiskt aldrig trodde att jag skulle få av dig.. hade du frågat mig för tre år sedan.. vart jag trodde att vi skulle stå idag.. hade jag inte svarat den vardagen vi faktiskt lever i nu.. utan snarare att de hade vatt nu.. som då..  och att inget var speciellt viktigt..

du lyckades verkligen charma mig.. och övertyga mig om att det verkligen var dig jag ville ha.. att du skulle ta tag i ditt liv.. och att allt skulle bli bra.. du höll allt du lovade!

du gav upp två svåra beroenden för mig, för oss.. och du har utvecklats mängder. har nog aldrig varit så stolt över någon som jag är över dig.. över oss.. för vi lyckades faktsitks.. vilket otroligt många människor ogillar.. men du har fått mig att strunta i alla andra.. du har fått mig att tro på oss..

för mig.. finns de bara du..
älskar dig kakan..

Kommentarer
Postat av: sara

Du får sova jämte Monne !! För bara några beckor sedan va dte första gången jag sov ensam på 4 år, det fungerar tro mej, och du har ju socknosen här med !! Hihi Puss !

2009-03-25 @ 11:49:56
URL: http://misstell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0