mys i de vackra vädret!

var i skolan en snabbis och fick en hel del uträttat, har även skickat lite paket idag.. och fått lite paket! nya jaens, en handduk med ett amstaff huvud och två halsband och två koppel väntade på mig när jag kom hem! alltid lika spännande!

vi pysslade ihop sadlarna och sen red jag först en runda på rölla, som var super pigg.. men fick rida med western sadlen ör sadelgjorden till den vanliga var för lång:/ så andreas får vänta tills vi får tag i en kortare innan han kan rida då hans rumpa inte passar i western sadlen;)

efter en runda på en överlycklig rölla var de bacardis tur.. hon fick en hink med godis och jag klättrade försiktigt upp på hennes rygg.. hon brydde sig inte:) kunde till och med skritta runt på henne idag.. de hela går frammåt! en helt klart UNDERBAR känsla!

sen drog jag på mig lite mer kläder och så åkte vi en runda till skogen med vilja, maffia och majken så att de fick nosa runt lite:) tränade inkallning och sitt med de små.. mästadels sprang de dock efter vilja som uppförde sig exemplariskt för en gångs skull.. trots en massa rådjurs spår:) bilder kommer!

när vi kom hem gick andreas med hanarna och jag satte igång med hästhagen.. har delat av den på mitten nu när allt töar..så att de inte trampar upp hela så att gräset kan komma igång!:) tur att vi har så stor hage!

sen packade vi in vilja och lennox i biln och åkte till moheda för att uträtta en del ärenden och sen åkte vi till gubbens päron en runda, nu har gubben lagat middag och vi ska strax äta.. har hittat ett par skor somjag är helt förälskad i! men de finns bara i storlek 40-42:( någon som har sett dem någonstans i 37-38????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0