aj min rygg

I lördags kom Nellie och red likör, först red hon ut en runda sen blev de hoppträning. Första gången nellie någonsin hoppade och de gick faktiskt galet bra! Va riktigt stolt över henne, när vi nästan var klara kom michaela, hon fick med hoppa ett par skutt sen sadlade vi muffin istället och tog ut honom en runda, han va lite tjurig (hade troligen träningsverk sen i fredags) men de gick bra trots allt!

Igår hälsade vi på gossens päron, de hade släkt nere från dalsland och gossens bror m dam var även de där! Efter de blev de en tur till mormor och sist tittade vi in hos mamma. Farfar hade varit här och länat hästprylar, en skottkärra och lite andra redskap. inte fel alls! Vi flyttade en massa grus, så nu är de betydligt torrare.. men min rygg tyckte inte de va speciellt kul alls!

idag jobbar gossen kväll, så på förmiddagen skulle vi hämta mina stolpar, men när vi kom dit va jag inte alls nöjd! så de blev en annan typ av stolpar, lärkstolpar, spetsade och klara samt 180 cm långa. fyrkantiga och ca 10-12 cm grova, de känndes betydligt bättre, även om ek hade varit toppen.. så höll inte stolparna måttet helt enkelt! Efter vi kört hem dem blev de banken ( skulle ha nytt ID kort.. men nu blir de inte så för de blir pass istället, de tar för lång tid att fixa id kort, upp till 3 veckor! sånt har jag inte tid med.. ) och sen en fika hos gossens päron.

Nu ska jag snart laga middag, klockan närmar sig 23 och gossen lrä ramla in om någon timme.

nellie och likör:)


Kommentarer
Postat av: Plastis

Ja det var kanonroligt i lördags. Hon är ju duktig den lilla, men vilken träningsvärk hon hade i söndags ha ha

2010-08-03 @ 16:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0