Hö i mängder!

Gossen min lovade snällt att vi skulle ta höt som de slog för hand förra lördagen, SMHI har lovat oss regn idag så igår var de brottom brottom.. höt skulle in! de är inte så mycke tänkte vi.. vi åkte till hans föräldrar, lurade med oss dem och sen åkte vi och kände på de.. de va fortfarande lite fuktigt på förmiddagen så vi började med att vända de.

Sen tog vi en paus, flyttade bort laban till betet och bytte hage på stona, kastade i oss lite mat och pysslade.

efter de, skulle höt in, vi tuffade bort med traktorn och vagnen, jag stog i vagnen.. gossen körde och hjälpte till att lasta tillsammans med hans föräldrar. 3 fulla vagnar blev de! 3 in på slinnet och en fodrade vi djuren med direkt, de har att ta i en månad i hagen nu! men de va inte tort så de gick inte lägga in de.. så de får äta vad de kan och vill av de så får vi köra bort resten sen. vi va klarar runt halv 11 på kvällen.

Idag är jag vääldigt slö! gossen jobbar inne på karl-oskar för insatsstyrkan.. de skulle visa upp sig lite tro jag. Jag ska in och vimsa runt en runda ikväll, tills dess håller vi oss lugna!

Om de är uppehåll blir de lite bilder på triss idag iaf:)

Kommentarer
Postat av: Plastis

ja det var inte dåligt. Ring nästa gång så hjälper jag till med.

2010-08-07 @ 18:09:35
Postat av: Sara

va ni e duktiga

2010-08-08 @ 12:20:02
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0