Lyckan sitter fortfarande i!

Igår gjorde våra ponnys den bästa tävlingsdagen på säsongen! Har aldrig varit så stolt och lycklig över dem!

Muffin har satt ett nytt rekord, han har numera 3,29,1 i rekord. Han gick väldigt jämt, 3,29,1 i första loppet och 3,29,5 i andra loppet. Han sänkte sig alltså ytterligare! mer än vad han gjorde i autoloppet förra tävlingsdagen! Han fick med de tiderna en 3dje placering i första loppet (stv lopp) och 2dra placering i andra loppet!!
såhär såg resultaten ut:

lopp 4
1, allgunnns Cina 3,21,5
2, Q                    3,28,1
3, Nicke IV           3,29,1
4, Josefina III      3,36,8
5, Örine               3,37,7
D Hilma III           g

lopp 9
1, Amazing Race   3,31,6
2, Nicke IV           3,29,5
3, Örnie               3,39
4, Josefina III      3,36
D Q                    g

Likör gjorde sitt helt klart bästa löp på säsongen!!!! han startade med mig i ett lopp med grundlag 2,17.. alltså en sek snabbare än hans rekord som han inte ens går på! Han tog ledningen vid start (givetvis, aensam i sin volt) och fick tryck utanpå nästan direkt från Farmens Sprinter.. han höll ledningen.. HELA LOPPET! tills vi kom till målkuvan, vi fick en dum galopp.. dels va innespåret väldigt blött och tngt och dels blev han lite väl het, vilket är UNDERBART för att va Likör:) han fick en 2dra placering! och satte sin bästa tid i år, 2,24,0! Mamma påstår dock att vi hade kunnat tjäna 10 m i starten, de va en riktigt tung bana och han fick en stor galopp.. så nu vet jag att han faktiskt kan, om han vill:) såhär såg resultatet ut.

lopp 8

1, Farmens Sprinter   2,21,9
2, Likör                    2,24,0
3, Yepperdi              2,23,0
4, Vikas Ronsan       2,20,3
5, Prins G                2,15,3
6, Orra                    2,27,6


Jag va så glad! hade vi inte fått galoppen hade vi vunnit, de känns som en seger för mig:) han svarade så fort Farmens sprinter tryckte på och han gjorde de så galet fint! de första två varven satt jag och väntade på de andra hästarna.. de snabba hästarna.. när jag insåg att de inte kom så va lyckan enorm. jag är riktigt galet STLOT över min ponny!<3


Kommentarer
Postat av: sanne (:

Grattis ! :D

Likör är heelt klart bääst!! :D

2010-08-29 @ 11:28:07
URL: http://chavau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0