måste skryta för någon

om att Vilja är grym:)

Fick en knäpp för ett par dagar sen, och idag gjorde jag sak av tanken! drog med mig vilja ut och la ca 1 timme på att träna riktigt. Tränade inkallning och fotpossition, kommer när man ropar gör hon ju alltid men har aldrig krävt av henne att hon ska sitta jämte mig. vi tränade platsliggning med, de va inga problem! bara för att testa körde jag även ett läggande under gång.. och vet ni? hon fattade på första försöket!

När gossen vaknade till liv så åkte vi och utförde lite ärenden, jag passade på att svänga förbi arken och införskaffa en klicker! en har jag gett till marica, en skickade vi med ponyo och den tredje hittade jag inte? Vi stannade även på ica och köpte korv:)

Nu ikväll tog jag och vilja ett pass till.. på ännu en timme fick vi in linföringen (alltså typ att gå fot!) både kopplad och lös.. (*STOLT!!!!!* stort framsteg för mig och lilla fröken dra i kopplet!)  och ställande under gång. innan satte hon sig bara hela tiden, men med lite klickhjälp så släppte de fint!

I morgon ska vi köra samma sak, så att hon får lite repetition. än så länge kör vi ju inte med så mkt störning heller. bara hästarna, hundarna och grannens katter. Gossen fick komma ut och titta när vi tränade en runda med:)

vet att vi har galet långt kvar, men ändå kul att de för en gångs skull funkar! kanske har hon blivigt mogen för att lära sig något, fröken virrpanna:D

Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vad härligt att höa

2010-08-28 @ 17:31:32
URL: http://lunaqueen.blogg.se/
Postat av: Sara

har en utmaning till dig i min blogg :D

2010-08-28 @ 17:55:26
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0