De närmar sig:)

Jag är helt klar med mina julklappar, så underbart! Gossen har något litet till att inhandla men när han väl räknade efter hade han fått ihop till de flesta han med. skönt!

Dagen har varit härlig:) Jag steg upp och tog en tur med varje vovsing på ca 1 km styck, bara små snabba promenader då de va -12 grader ute men ack så vacker med sol och klarblå himmel. efter de bestämde jag mig för att rida Befana, MED sadel. Var lagom nervös när jag hoppade upp vill jag lova då hon fick panik sist. men all massage och all barbacka ridning verkar ha gett resultat. vi va ute i en timme och jobbade i trav och galopp i djupsnön. väldigt nyttigt för henne! hon var inte specielt svettig efter de men väldigt anfådd. efter att ha skrittat av, täckat på och släppt henne i hagen så var de Labans tur.

Jag orkade inte dra ut släden själv, den är tyngre än man tror och att köra rockard på isgatan är ett stort NEJ för mig. så jag sadlade honom med, jag har suttit på honom en gång innan, när han åt och wilma har suttit på honom en gång, nu var de dags att rida. De gick kanon. vi plumsade runt i djupsnön i 40 min i skritt och trav, körde rakt ut i skogen med honom, backträning är bara nyttigt:)

min tanke var även att ta zeb men de började snöa en massa så gick in och eldade som en tok. Gossen vaknade vid sådär 2 tiden och åkte då för att hämta lilldrängen ( aka kenny, som faktiskt fyller 16 idag, grattis!) så atthan skulle få lite hjälp med plogningen osv här hemma. Jag och Lennox somnade på soffan<3

Nehe, dags för frukost kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0