förkylt var de här!

täppt i bihålerna och allmänt snuvig så har hållt mig inne så mkt som de gått idag!

Igår löslongerade jag Pålle i hagen, jag sprang och han sprang efter, till sist gjorde han som jag ville och började springa runt mig självmant. Skönt att kommandona äntligen börjar fastna iaf! Men han har otroligt mkt egen vilja och är jäkligt envis! efter vi hade lekt en halvtimme till 40 min i djupsnön så va han gosig istället så han fick massage på halsen och allmänt gullande en stund. Skönt när han inte får panik när jag rör honom längre. Han går ju själv och har bara sällskap över staketet vilket gör att han inte får riktigt samma närhet som de andra och är lite extra gosig.

sen drog jag ut Zeb i djupsnön i 40 min, han pinnade på bra. de är en otroligt stark ponny! så nu är de konditionen som behöver komma. så snart jullovet drar igång ska jag sätta nellie i arbete med honom!

sen hälsade vi på gossens föräldrar och planerade jul lite. Nu känns allt okej och vi vet vart vi ska iaf:)

Nu sa jag se om orken räcker til till att städa av här hemma. Tvättar och eldar för fullt, men man blir så off av att vara såhär genomförkyld:/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0