Ger upp

Nu orkar jag inte ens försöka bli frisk längre, jag har helt enkelt inte tid. Har ont i halsen och är snorig idag. Men måste likförbannat ut och träna, hjälps inte att man är sjuk.

Igår red jag Lotta ca 4 km i djupsnön i skogen. Sen fick befana ett riktigt jobbigt pass på 45 min. Vi körde backträning i djupsnön. Alltså trav och galopp uppför med snö upp til magen. Övade även på att skritta och stå still (blir galen på att hon inte kan stå still). Backen vi tränade i är ca 200 m. så på vägen nerför backen så red vi lite dressyrövningar så hon verkligen lossar alla muskler. Jobbar mkt för att hon ska bygga om sin nacke, och tror de börjar funka.

Idag måste Laban och Zeb ut. Laban ska få trampa snö han med, dock i ett mkt lägre tempo. Skritt och trav bara i snön och zeb får nog dra släde för han försvinner i snön nu. 

Ikväll ska vi fira jul med småsystrarna. Jag måste hinna färga håret med. Igår var vi på besök hos Emma och Fredrik och tittade på deras två kossor, sigrid och sally. gossen va helt salig! I morgon blir de träning igen och eventuellt fika hos filip och anna inne i stan. och på fredag är de fullt upp med julafton, lördag är de party med alla goa människor i stora staden och på söndag är de utställning.

Vilda, Gangster och Dino ska visas i Moheda. 6 amstaffar anmälda sammanlagt. Bra träning för både Dino och Gangster!

Nehe, ska fortsätta med att gå med doggsen och sen ta tag i hästarna. Min kropp är så slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0