Vardag igen

Ja nu är de måndag igen och lite lugnare. Igår var de julläger i tävelsås med ponnysarna, jag drog inte med någon av mina pga väglaget men marica hade med sig ett par och camilla som vi var hos stod för ett par. tror att vi var 11 stycken som deltog så rätt bra uppslutning trots allt. Först tolkade vi, de flesta åkte pulka men thea vågade sig på att prova skidor. sen var de en föreläsning om träning i största allmänhet och då främst vinterträning. sen lunchade vi och efter de blev de pepparkakshus. mitt står för tillfället uppe på kylskåpet, vetinte vart jag ska ställa de så att jag är säker på att lennox förstår att man inte får äta de förrens efter jul. och till sist fikade vi och fick göra en frågesport.

jag var elt slut när vi kom hem och huvudet bankade som tusan så fick lägga mig en stund. gossen va spuersnäll och drog ut en bale till stona så att de hade lite att tugga på. sen blev de bara mys i soffan innan han begav sig till arbetet.

i lördags red han faktiskt en liten runda på Lotta i hagen, hans fötter gick knappt ner över halva magen! någon är väldigt rund!!

dagens plan är att ut och gåmed doggsen, ev låta dem jobba lite i djupsnön och sen rida Befana i djupsnön. Tror jag ska longera Zeb och rida Laban med. funderar på att gå en promenad med pålle en de är så sjukligt halt ute!

bilden visar gangster som valp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0