En lång dag

dagen har varit lång, första delen av dagen va de superhärligt väder men jag var helt slut och hade feber så orkade inte åstakomma speciellt mycket trots allt. gossen var lika trött han så när han kom hem kastade jag ihop en lasagne, vi åt och sen har han faktiskt sovit sen dess! inte lätt att gå upp tidigt för att arbeta jämt och ständigt!

Nu på kvällen har de regnat ganska bra här hemma så mina kvällspromenader blev kortare än tänkt. Vilja hade lite för mycket energi över så vi körde ett lydnadspass i köket. tjoho vilken hund man har!

Tränade till en början på att sätta och lägga henne på avstånd för att få henne att koncentrera sig.. sånt jag vet att hon kan men som ändå gör att hon för börja använda skallen. efter de lärde vi in "Upp" (ställande) även de på håll. att lära den hunden tass är helt omöjligt! har försökt sen hon var liten men jag lyckas inte. de är så onaturligt för henne att lyfta tassen, hon bjuder inte på de alls, så istället lärde vi in snurra, de tyckte hon va kul för då kunde hon använda hela kroppen och snabbt gick de!

körde även med att hon ska sitta 3-4 m ifrån mig och mellan oss ligger 4 godisar. jag säger varsågod, hon få går fram till första, då ber jag henne stanna och tex sätta sig, lägga sig elr lägga sig och till stående innan hon får gå vidare till nästa. Vi körde även med att jag kastade ut en massa godis huller om buller och hon fick ta den jag pekade på, när hon tagit den skulle hon sitta och vänta.. detta lyckades förvånansvärt bra! Duktig och framförallt lycklig liten vilja:)

i morgon ska de flyttas hagar och badas med hundarna om vädret vill sig väl!


Kommentarer
Postat av: Sara

kan du inte skänka lite regn till Malmö

2010-07-28 @ 21:16:45
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0