helgen

Sitter hemma och är grymt trött efter sena kvällar och regniga dagar!

I fredags bar de av tills tora staden, köpte flugmedel och havre till hästarna, blev även en tripp till hemma kväll (wunderbar!) vi åkte hem, kastade i oss lite mat och slängde oss på soffan. jag somnade som vanligt en kvart in i filmen när jag kommit fram till att detta inte var en film för mig.

i lördags vaknade vi, gjorde alla morgonsysslor och begav oss för att väcka gossens päron, mkt riktigt så sov de när vi stövlade in, men gossen gjorde kaffe, då vaknade huset till liv! Vi lånade hans fars bil och begav oss återigen til växjö, hyrde ett släp och åkte ut till filip och anna. där blev de så gott som en heldag! fika och middag fick vi, de är så snälla! Sen smet gossen och filip iväg och kom tillbaka med en löspress (till höt, så nu kan vi göra små fyrkantiga balar!) sen bar de av hemmåt! väl hemma drog jag med mig doggsen ut och gossen fick hjälp av sina päron att lasta av löspressen. sen bar de återigen av in till stan för att lämna släpet och sen äntligen hem! efter lite middag skulle vi återigen försöka kolla film men de va lönlöst för jag somnade:) de småregnad hela dagen.

igår vaknade jag av att de regnade riktigt, kastade oss i bilen och åkte bort till betet, bytte hage på hästarna så att de bättre kommer in under träden och har tillgång till ligghallen (som de ändå aldrig använder!)

vi åkte sen till gossens päron för att träffa hans bror som varit i norge ett tag, efter en stunds pratande gav vi oss iväg tillsammans med gossens bror och hans dam. vi tittade på lite andra roligheter till höt, vi får väl se vad de blir av att! Gossen är helt såld på alla dessa maskiner.

väl hemma tog gossen djuren och jag lagade sjömansgryta, vi åkte återigen till gossens päron, skrev ut lite papper vi behövde och pratade höns. de har fått en kyckling oh vi hittade en annons om sånna höns vi hade, kochin, de är ganska ovanliga så vi ska se om vi kan få tag på ett par.

mycket text lev de, men jag har inte haft tid på ett par dagar:) dag är de äntligen upphåll och mycket tid kommer spenderas ute! ska försöka knäppa lite bilder med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0