Hemma

yes, igår kväll ramlade jag innanför dörren här hemma.

i torsdagskväll bar de va mot high chaparall, de blev en hyffsat lugn kväll med lite grill och en runda till krogen, tävlingarna slutade strax efter två på natten då de blivigt någon miss i planeringen. Bodde i en riktigt fin stuga, 4 bäddar och en soffa, egen dusch och toalett.

på fredagen var de en heldag i solen som gällde, vi stod me framridningsbanan framför oss och arenan bakom oss. sen var de hem för att grilla, ha trevligt och sen drog vi en runda till krogen. lyckades träffa lite känningar denna kväll och fick ett och annat uppklarat..vilda diskutioner blev de men kan nog varit nyttigt trots allt.  tävlingarna var slut innan 12 iaf, veterinären som fanns på plats sa annars att han skulle blåst av tävlingarna vid midnatt då varken hästar, kor elr ryttare mådde bra av att behöva abeta natttid när de drar igång så tidigt dagen efter.

Lördagen var galet varm! riktigt tryckande värme och jag mådde kass halva dagen, men de rättade till sig frammåt eftermiddagen så när dagen var slut drog de andra och badade och jag tog en dusch. vi fick två nya nattgäster och drog därefter igång grillen. efter de var de först en snabb tripp till tävlingsområdet, sen till krogen och efter de till campingen. jag och min nya vän sofia tog de ganska lugnt denna kvällen, trots de var vi hemma vid 3 snåret på natten. tävlingarna var slut innan 11! duktigt av dem!

söndagen körde de bara finaler, dagen flöt på bra och de var inte riktigt lika varmt (BARA 29 grader) och vid 5-6 tiden på kvällen var de faktiskt klara! Sofia hade åkt hem redan på morgonen, de hade även våra nattgäster, Helen smet vid 4 snåret så jag emma och ulf packade ihop och sen rullade vi hemmåt.

har varit en riktigt trevlig helg, har inte hunnit se jätte mkt tävlingar men har fått se de jag velat se. sett mkt på framridningsbanan med, kul att få titta på hästar en hel helg. idag är jag riktigt trött och sliten, vi har sovig i snitt 3 timmar varje natt, och de har varit GALET varmt! men ack så skoj:)

igår så lagade gossen middag till mig efter de att emma kört hem mig, Lennox var nog gladast av alla skulle jag gissa på, mattes tokunge! efter maten somnade jag, är så trött i kroppen. och har sand överallt!!

ska ta itu med lite pyssel här hemma. i morgon blir de jobb:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0