hett

hej i värmen!!

Bloggen har stått still ovanligt länge, till största delen beror de på denna rekordvärme (tydligen hade de inte varot såhär varmt sedan 94 i sverige, inte illa!) och pga att jag jobbat en hel del.

Helgen har varit riktigt kalasbra!<3 i lördags vaknade vi vid 8 och började dagen med att packa fikakorgen, rasta hundarna och vattna hästarna. sen drog vi ut på sjön. var ute i nästan tre timmar (på helgasjön) hittade en mysig liten strand på en ö där vi stannade och fikade, sen fiskade vi lite och bara lullade runt.

Efter de begav vi oss hemåt, jag gjorde tårtor och gossen hämtade trågårdsmöbler. Mamma, lillasyrran,mormor och morfar samt gossens päron kom och åt lite tårta sen på eftermiddagen. När de hade åkt så kastade gubben in veden och jag mockade och rastade hundarna. efter de va både vi och hundarna helt slut!

söndagen började med att jag smet till travbanan och gossen blev hemma med filip och anna. efter de hjälpt oss bygga ett par timmar så fick även de en tårta, den smällde vi lätt på 4 pers plus teddan:)  de var galet varmt så på dagen blev de inte mycket gjort. jag och lennie somnade på soffan.

Igå kväll vid 8 snåret gav jag och emma oss ut med bacardi och likör, vi skulle rida min träningsrunda på ca 2 mil, tar inte mer än en timme elr så för mig att köra runt.. men vi skrittade så mkt så de tog oss nästan 3 timmar! frammåt 11 blev de riktigt mörkt och började både regna och åska. första långritten på bacardi:) min lilla ponny är så grymt underbar!

Idag har jag jobbat, 06:30(vi försov oss) - 12:00. jobbar bara halvdagar denna veckan då de blir en hel del att göra här hemma pga att vi ska passa diesel och mischka när kattis och lowe är i danmark ett par dagar. Härligt! Har hunnit med att traska till skogen med Vilja, Majken och Dundra för att göra slut på deras energi. lyckades ganska bra faktiskt men får nog tacka värmen för hjälpen:) de hade riktigt kul, precis som alltid! De andra har jag promenerat med i skuggan, ingen vill vara i sloen just nu.

har burit ut ca 200 liter vatten till djuren, fåren håller sig i skuggen, hästarna föredrar solen just nu pga alla djuren. ska ställa mig och koka myggmedel till dem ikväll. Har flyttat tingeling och triss hage så att de har lite nytt gräs osv.

ikväll blir de träning på banan. marica kommer med findus och kakan och jag tar med mig likör ner för att kunna trycka på kakan lite extra.

när gossen kommer hem så ska jag ta nya bilder på lilla chans, har inte kunnat göra de då mitt minnerskort ligger i bilden, surt! han börjar bli stor nu:) stapplar redan runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0