besvikelse och lycka

Dagen har varit trevlig överlag, vi fick trevligt sällskap och god mat mitt på dagen, och även ett litet badäventyr!

Efter att vi handlat glass och mjölk så selade jag Pålle roll och satte honom i vagn, de hela gick förvånansvärt bra, lite för bra. de första han reagerade på när vi skulle iväg var slagremmen, han va lika irriterad på den som jag så vi kastade av den illa klickt, och tro de elr ej men vi överlevde utan! hur som haver så kom vi faktiskt iväg, gossen fick gå med på sidan och jag kan tala om att han är INTE inkörd. stackaren förstår inte tömtagen alls utan blir väligt osäker när jag försöker hålla honom rak elr svänga ( finns mkt kul i diket tydligen!).

tror även att han har problem med sina vargtänder då de kändes rysligt vassa, får nog ringa kliniken och se vad de säger, för känslig är han verkligen! kanske därför han var så tun med? vi gick en bit på grusvägen sen vände vi och gick hem igen för de hade aldrig funkat om andreas inte ledde honom. så ledd i vagn, ja de är han.. men de kallar jag inte inkörd! Har iaf bestämt mig för att rida in honom lite kvickt så att han lär sig att svänga, för tömkörningen funkade inte alls då han inte har tillräkligt med frammåtbjudning för de ännu. tönt är vad han är.. gosunge som inte vågar själv;)

efter de åkte vi ner för att vinka av likör, allt gick smidigt och snabbt och när vi väl var där så passade jag på att ta en premiärtur på bacardi! Blev överlycklig när jag kunde plocka av grimman utan att hon fick panik, underbart! de har aldrig gått innan! sadlade och tränsade och gick in på en mindre väg, hoppade upp som ingenting (förutom att de bara är marica som ridit.. vilket innebär att de är i herrstigläder.. som medför att jag fick stå på tå för att alls nå ner i stigbyglarna!) allt gick kalas, hon är precis som pajjaz att rida, vilket betyder helt underbar! min ponny är helt enkelt underbar, trots att hon är angloarab:)

här kommer en bild på likör från tävlingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0