dagen

har gått så galet fort!

Började med att rulla ur sängen vid 8 snåret, la ett par timmar på hundarna och annat småpyssel här hemma, vid 11 selade jag Muffin coh körde honom bort till klasentorp, han får gå på bete med tjejerna (och likör) nu för han va supertaskig mot nya hingsten!  han tvingade honom att stå nere på jordplanen (där de gått i vinter) och han fick inte komma upp på åkern til de andra.

Väl borta vid betet kastade jag in muffin (han syntes knappt i de långa gräset:)) och kände igenom de andra. Inga fästingar ännu och allas ben var svala (underbart!) tog ut Likör på en galopprunda innan gossen kom och körde hem mig.

Hemma flyttade jag om sto hagen och kastade in hingstanra i den, sen plockade jag ner hingsthagen och gjorde stohagen fårsäker. detta tog sin lilla tid! de är galet va många trådar de går åt för att fårskallarna inte ska gå igenom. nu går iaf fåren och hingstarna tillsammans, och stona och valackerna är på bete:)

Nu är jag nyduschad, och vi ska bege oss och hämta nova:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0