Sommadagar

idag har de verkligen varit en LAT sommardag. Igår åkte praktikant Lotta och hennes hund Leia hem till rättvik, med sig tog de vild o vågad's Arizona. så nu har hon fodervärd! underbart! Ska bli så spännande att se vad Lotta gör av denna hund.

Idag så har gossen och Filip åkt ner till Malmö och lämnat Dino, vad de gjort på hemvägen vågar jag inte ens tänka på (med tanke på att hemvägen betyder både förbi teba och hurricane!)

Majken ligger helr utslagen, hon är fullproppad med Rimadyl och gör inte mkt väsen av sig, olikt henne helt enkelt! En tand i överkäken och en i underkäken var skadadde och är numera utplockade, tandintyget kommer på posten! Inget billigt kalas men helt klart nödvändigt!

Idag är jag som sagt ensam hemma, har spenderat dagen genom att mysa runt med hundarna och städa undan nu när vi inte är så många här hemma längre (tre hundar mindre gör stor skildnad trots allt!) Sen har jag bekantat mig med gossens katt, lillkissen som hon kallas då den "gamla katten" kallas storkissen (jag tror att hon hette saga från början??? Någon som minns??) har låtit fåren gå lösa medans jag solat och gett hästarna vatten och flyttat deras staket.

Midsommar blir lugnt för oss, jag tror att gossen tänker jobba i morgon så jag blir väl här hemma.



Kommentarer
Postat av: mamma

Åååå, vilka söta kattungar!!!

2010-06-24 @ 20:28:32
Postat av: Lotta, Leia & Zona

Skönt att tänderna är fixade nu på lilla Majken.

Lillkissen borde få heta Räääzer :P

Postat av: Mica

Jösses vad söt hon har blivit :P Och totalt förändrat mot vad hon va hos oss :P Miljöombyte!

2010-06-25 @ 09:44:09
Postat av: Plastis

Vilka söta katt ungar alltså.

2010-06-25 @ 10:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0