Söndag

gårdagen slutade med att jag somnade efter maten när gossen klippte gräset, ett par timmar senare väckte han mig och så drog vi till skjutbanan så att han fick leka av sig lite. mötte ett par poliser som snurrade runt i växjö men man hade nog förväntat sig att de skulle vara mer efter rånförsöket hos G4S och bombatrapperna utanför polishuset? men icke.

Efter de drog vi en runda till kennel nyadals för lite kaffedrickande, valpmys och bus med doggsen. och just nu sitter jag och inväntar dem, de ska komma och grilla lunch hos oss.

Jag har varit duktig och städat av lite här inne och gossen har fixat med djuren. Just nu tror jag att han är ute och myser med katten, jag ska spinga ner och flytta staketet till hästarna så att de får lite mer att tugga på och ikväll så åker Likör iväg på äventyr. hans tävlingsryttare ska låna honom en vecka och använda honom på ett läger, kommer bli kul för honom att få göra annat än att spinga i vagnen här hemma!

Dock har jag och gossen gjort en deal, eftersom jag följde med till skujtbanan igår (hämtade lerduvor och satte dem på skumma ställen typ) så ska han hjälpa mig att hålla pålle roll idag medans jag försöker få på vagnen, dock får de bli i eftermiddag/kväll beroende lite på hur varmt de tänker bli idag.

i fredags var novas bebis (som kommer heta Vild o Vågad's Chance, döpt av Lotta Nygårds) en hel vecka! tiden går så fort. här kommer ett par bilder, dock knäppta i torsdags, så knubbot har redan växt lite till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0