Toorsdag

tack för tipsen på namnen till Pålle i kommentarsfältet i förra inlägget Kim! Jag vet inte vad jag ska kalla honom riktigt, som sagt heter han Pålle Roll i papperna, men jag funderar på Calippo, tycker de är sött:)

Igår kom ann och michaela en runda, först red hon ut på Likör och jag och ann gick med muffin, väl tillbaka vid betet så ville hon rida lite i hagen och muffin fick återgå till ätandet. Gräset i hagen var så högt att halva hästen försvann men de störde inte henne de minsta, hon fick ju fortsäta rida:)

Hundarna och jag hade en hyfsat lugn dag igår, de blev lite luffsande i skogen mellan regnskurarna. Idag blir de nog ungefär samma programm för dem, ev går vi bort och badar lite beroende på hur vädret utvecklar sig. Varken de eller jag tycker att de är speciellt inspeerande att vara ute i regnet.. eller ja.. vilja skiter i vilket så hon va ute en hel del igår:) knasunge!

Annars står de städa på pogrammet idag! ska pyssla lite i gäststugan då den blir bebodd på lördag och de behövs pysslas lite här inne med! har redan kastat in en maskin tvätt, så efter vi varit i skogen jag och doggsen får jag väl fortsätta fixa lite.

I eftermiddag blir de banan för likör óch kakan, har inte fått nya grabben i vagn ännu så marica skulle hjälpa mig med de här hemma idag. de märks att han stått ett tag för han ville inte alls förstå när vi skulle pova på tömkörningen.  

nehe, åter till arbetet (väcka lennox till at börja med.. han är den ända som inte stigit upp alls idag ännu!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0