Malmö INT

utställningen igår gick okej trots allt.

dagen igår började med att vi packade bilen och rullade neråt, väl framme möttes vi av marica och jimmy samt nicole och denis. vi gick in och tog en plats till att börja med så att hundarna fick lugna ner sig.

Dino (Vild o vågad's seger) var först in i ringen, han fick 1a KV och blev 3aKK, alltså tredje bästa hanvalp av 6 valpar. hans kritik kommer, roligast på hela dagen var ju att jag nästan sprang in i stolpen som var mitt i ringen när jag visade dino:P

sen var de dundras tur (vild o vågad's vimla), hon blev 1a kv och 1a kk, alltså bästa tikvalp av 6 tikar.
dundras kritik:

6 m

 

ånader, fortfarande baby, ganska bra huvud. utmärkt underlinje. välformade ögon. slarviga öron. ganska bra överlinje. bra stomme för storleken. knappa knäledsvinklar. ännu valpig men ganska markvinnande rörelser. 1a, 1a.
Dommare: Britta Roos-Rörjesson

sen var de mellie och majkens tur, marica ställde Majken ( nyadals born to be wild) och jag ställde mellie (vild o vågad's montana) både fick ettor i kv och majken blev 4 och mellie 5a i unghundsklassen av 6 tikar.

här är majkens kritik: 
vältypad, kompakt, utmärkt typ och storlek. Välbyggt huvud, bra hals och överlinje. väl ansatt svans. ganska välvinklad både fram och bak. något vek mellanhand. rör sig med bra steglängd ganska trång bak, svajig fram. 1a, 4a.
dommare: Britta Roos-Rörjesson

dino:


dundra:



melodie och majken:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0