Muffin

Ja, idag har jag lagt energi på att för de första jaga Räven ur hästhagen, när jag gick ut med lennox idag på morgonen så var tingeling på fel sida staketet, jag undrade varför och märkte när jag skulle hämta henne att hon var väldigt stressad. frustade, stampade och dansade runt mig. Hon måste ha hoppat över staketet, för krypa är omöjligt för henne med den magen! (tror hon fölar inom en vecka) så när jag skulle ta in henne i hagen igen, så såg jag att räven låg mitt i hagen! så jag och kakan  jagade honom! men sen efter en kvart va han där och smög igen. Dumma räv! kan han inte hålla sig i skogen?

Annars har dagen bestått av skogspromenader, lite över en mil i vagnen bakom likör och träning med muffin. Provade att låta honom hoppa i fredags så gjorde desamma idag. longerade honom först varm över bommar och sen fick han hoppa, 45 och 60 cm hoppade plutten på 103 cm idag. duktigt tycker jag allt!


Kommentarer
Postat av: sara

Otäckt med en räv som smyger runt nu när ni har lamm med, vakta den väl =) eller skikca hundarna på räven :P skämåsido. Ha det bra , kram !

2010-05-17 @ 11:45:05
URL: http://misstell.blogg.se/
Postat av: Plastis

Vilken sötnöt!

2010-05-17 @ 14:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0