Inte haft tid!

Tid har de varit kort om denna helgen! så här kommer lite uppdatering:)

Fick en fråga i en kommentar under bacardi inlägget från en Jonna, Ja Jonna, min lilla Triss är såld och åker i början av 2011.

I torsdags bestämde sig jag, annelie och nellie för att köra Zeb, vi tog allt lite lugnt och stilla då han inte är körd på sådär 4-6 år. Allt gick kalas! Där behövdes ingen påminnelse inte och trots att han är fet som en boll så gick han i ett bra tempo när de bad honom sträcka ut på rakstäckan.

I fredags besökte jag hästfocus, jag lämnade in bilder och en artikel, de är nämnligen så att jag kommer att ha en "projektserie" eller vad man ska kalla de i tidningen ett tag framöver! (har någon missat att jag redan bloggar på deras hemsida kan ni besöka den på www.hastfocus.se)

Efter de skickade jag iväg en sele som jag fått såld och betalade Nellies nya QH sele. Så nu hoppas vi på att den kommer!

Lördagen började med att vi städade här hemma, pysslade om hundarna och hästarna och sen kom annelie och nellie. De selade och spände zeb för vagn och drog iväg på en skritt/joggingrunda på ca 1 timme. Gossens föräldrar kom, Gubben och hans far lagade ladugårdstaket och hans mor klippte i häcken som går längsmed hela tomten. Sen lagade de köksspisen som varit knasig sen sotaren var här. Jag passade på att gå med Majken, Maffia, Melodie och Dino till skogen och busa med dem i sådär 40 min.

När annelie och nellie var tillbaka från sin träningsrunda så hämtade nellie ut laban ur hagen. Vi ryktade, selade och sen spände vi honom för vagnen. nellie ledde och annelie gick bredvid och jag satt i vagnen. Vi gick en bit neråt och sen vände vi, nellie släppte och gick tillsammans med annelie bak vid vagnen vilket gick kanon! Laban skötte sig exemplariskt:) han ville gärna trava men vi höll oss till skritt:)

På söndagen steg vi upp och begav oss så gott som direkt till gossens föräldrar. Vi åkte sen ut till hjortsberga typ och mötte johan och de som äger gården. Väl där lastades de 26 rundbalar hö som sen fraktades hem till oss. Så hela dagen gick till att lasta och lasta av dessa balar. men nu har vi foder för hela vinter:) skönt!

Igå var jag i skolan, fick mycket gjort fakiskt! Projktet rullar frammåt och snart ha vi vårt 90 konto så folk kan börja skänka pengar! Ni kommer få en presentation av de så fort allt är bestämt.

Ikväll är de träning på banan. Jag har ÖVERTALAT annelie till att göra ett försök till att köra transport. Så Zeb och ev laban ska följa med och kolla läget och vi ska klocka zeb. väldans spännande!

de va nog allt för nu, återkommer när något spännande händer:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0