Skryt

ja eller kalla de va du vill, men i helgen har vi varit otroligt duktiga! i torsdags kväll började vi lite smått att stolpa upp en av hingsthagarna och fortsatte i fredagskväll, när de blir mörkt så tidigt nu så blev de ju inte allt för många timmar i stöten du gubben givetvs måste sova lite på dagarna efter nattens arbete! Igår blev vi klara, två hingsthagar är uppstolpade, jag har satt 3 isolatorer i varje stolpe på 40, 80 ch 120 cm över marken. och dragit trådarna:) vita band i de två översta och rött rep i den nedersta. Laban och Zeb fick inviga sin nya hage redan igår, och Pålle Roll flyttar in i sin hage idag:) härligt härligt! Vi ska även börja med stohagen idag om gossen orkar! (de har brottom på jobbet just nu så övertid blir de!)

I fredags spenderades hela dagen med Emma, Vilja och Jag åkte med dem upp till björnaryn och hundarna rejsade hela dagen. vilja drog upp båda sina trampdynor på framassarna så hon får vila ett tag framöver. mkt trevligt i solen hade vi:) hämtade hundgård, flyttade på löv och kastade pinnar:)

Glömde min kamera i emmas bil, så bilder på hagarna kommer när jag träffat emma nästa gång:) nehe, lite frukost och sen ut i kylan med hundarna en sväng tror jag bestämt!

Kommentarer
Postat av: Plastis

Ja ni verkar ha haft fullt upp i helgen och duktiga har ni varit. Själv har vi häst abstinens här Nellie & även jag. Så fint väder och ingenstans kommer man. Pussa Zebben från oss mitt på mulen nu. Kram

2010-10-17 @ 16:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0