trött efter en lång helg

Måste erkänna att jag känner mig rätt så slut i nuläget!

I fredags blev de roadtripp med marica, vi gav oss iväg härifrån med släp vid ca 7 på morgonen. Jag vet knappt vart vi åkte, men vi va en bit ovanför stockholm, Bro hette de och låg i uppsala län, där skulle jag hämta min nya shettishingst. Zeb 438, en 10 årig avelsgodkänd hingst med gångartsdiplom. Väl på plats så råkade vi få hans son, Zib på köpet:) Zib ville inte bli ensam kvar.

Vi var även och hälsade på Rölla och hämtade hennes son, Vi skulle haft med oss en welsh hingst hem, till marica. Men efter mkt bråk med hästen gav vi upp, de får bli fler vändor helt enkelt. Jag var hemma strax efter 5 på morgonen. bilder på Zeb (elr nosi som jag kallar honom, han ser ut som en noshöring)


i Lördags var de tävling! Vi var sena och trötta, de blev inte många timmars sömn helt enkelt, så de va en riktigt stressig morgon och jag skulle ut i första loppet. PANIK! Selade fort som attan och marica hjälpte nellie. hon skulle köra i lopp 2. Likör stod med tillägg i första loppet vilket innebar att han brydde sig grymt lite och vi gick på 2,29,? och slutade som 6a. Nellie och muffin gjorde ett fint lopp, slutade som tvåa och för första gången i år satte de inte nytt rekord, haha!
Sen va de en stunds väntan, gossen körde hem muffin som bara gjorde ett lopp då hans andra blev struket. Likör gick ut i sista loppet för dagen. jag frös som tusan och hade 2 jackor och två tröjor + säkerhetsvästen på mig! Vi stog på start med Gelden bakom oss, gelden tuffade om rätt så fort, sen höll vi faltiskt andraplatsen ändan fram till upploppet där vi fick släppa om två stycken, vi slutade som 4a.

i ett lopp som går från 2,15 och vi som snabbast gjort 2,20 i år (på stor bana, med autostart!) va skitnöjda med en 4de plats och tiden på 2,21,7! snabbaste på liten bana i år:) Duktig pojke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0