Lycka

Igår började jag dagen lugnt och stilla med hundarna, som vanligt. Både de och jag uppskattar att ta allt i vårat egna tempo, en runda till skogen och bara lulla runt, de va ju så härligt väder!

När hästarna hade fått mat och jag hade pysslat lite så bestämde jag mig för att nu jäklar ska laban tömköras. Jag har aldrig tömkört honom innan, bara longerat med sadel och haft honom bredvid vagnen när jag kört, lustigt nog sa mina tankar att dehär kommer gå galant, vilket ledde till att jag va kolugn.. band upp honom och hämtade selen.. han betade snällt medans jag selade och ställde om selen ( även om han är liten är han större än muffin:)) när tränset kom så pillade han lite med bettet och sen va de lugnt med de med.

Vi gick iväg en bit på vägen, jag gick bredvid honom till en början.. vi övade på att svänga, stanna och starta. när de va dags att vända befann jag mig rdan bakom honom, halvvägs hem kom jag på att oj.. han har ju aldrig gjort dehär innan... och allt funkar kalas! så vi bestämde oss för att trava... när han såg stona ropade han till dem, spände sig lite extra (böjde på nacken och försökte va snygg) och fick ett luftigare steg.. de va allt:) inga bockningar, sparkningar elr försök att gena över åkern. mammas duktiga lilla kille!

gossen vaknade till liv, sara och hennes kille kom på besök och de gjorde även annelie och nellie. de tog sin första tur själva med muffin:) Nellie är jätteduktig med honom så att släppa iväg dem själva va jag inte de minsta nervös över. idag kommer de igen, idag blir de 8 km rundan för dem!

ikväll bär de av till att fira Mormor!<3 ska bli mysigt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0