Trött och nöjd

i fredags hade vi en latis kväll med film och godis.. mycket mer hände nog egentligen inte?

i lördags va gubben iväg på övning med insatsstyrkan och lekte krig. Jag passade Vilda, så jag Vilda och Vilja va i skogen i 1,5 timme. De sprang runt och lekta och jag plockade kantareller. Full rulle och oj så trötta de va när vi kom hem! Mkt att lukta på när man traskar rakt ut i skogen på någon älgstig och inte går de vanliga vägarna..

Jag hann även med att bygga ny hage till stona, köra muffin 8 km (oj vad han pinnar på den lilla ponnyn! benen går allt som trummpinnar på rakorna, finns mkt mer att hämta ur honom vill jag lova!) göra i ordning likör inför morgondagen, ta en promenix med Pålle roll och givetvis gosa med resten av doggsen! På kvällen kom gossen hem, då blev de mat och sen isäng!

05:15 ringde klockan på söndagen, jag klev upp, gjorde mig i ordning och sen gick jag ut och packade bilen och lastade likör. Vid 05:45 kom emma och tony, tony smet iväg med vilda och min gubbe körde ner oss till torp. Där lastade vi om till veronicas transport och sen bar de av, vid lite över 6 rullade vi och va framme i Mantorp 09:03, då hade vi även stannat en gång på vägen för att få i oss lite energi.

Veronica skulle ut i första loppet med Gelden, så hon värmde direkt. Jag skulle vara med vid provstarterna så jag va ute strax efter henne. Första loppet gick(autostart, 2,20 och sämre), och gelden kom 2a! satte nytt rekord!! 2,16,? sen tittade vi på en massa andra lopp, jag och likör skulle ut i lopp 11.

när jag tog ut likör och körde på stallbacken i väntan om att få köra in på banan, så va han lika seg som vanligt.. men väl inne på banan märkte man att jodå, ta i kunde han nog tänka sig iaf. Han va superduktig med bilen, låg tätt tätt mot grinden och hängde med helt okej i starten! 11 hästar var med i loppet, likör gjorde ett superfint lopp och vi slutade som 7a. är supernöjd att han inte la sig och att han gick hela loppet, och nääh.. han va inte ett halvt varv efter:D han satte ett nytt årsbästa, 2,20,4! duktig liten häst vill jag allt säga! jag va supernöjd med honom, han gick nästan hela loppet i andraspår och jagade.

här får ni listan, som ni ser.. han va inte jättelångt ifrån 5an och 6an.. duktig ponny!!
lopp 11 (2,15 och sämre, autostart)
1 Dubb 2,17,0
2 Brianna 2,17,5
3 Thai Tonic 2,17,7
4 smedens Nirvana 2,18,3
5 Qruella Dar 2,19,8
6 Winner 2,19,9
0 Likör  2,20,4
0 kålmans piggelina 2,26,0
d suspingla
d floxx
d miss fiona 



Kommentarer
Postat av: Plastis

Ja det var ju super bra.

2010-09-06 @ 16:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0