Länge sedan nu men oj så mkt som hänt!

de har blivigt dåligt med bloggande, men livet har rullat på i en rasande fart!

Tisdags var en ren helvetes dag! Jag släppte ut hästarna, och efter ca en halvtimme sprängde pålle sitt staket. När jag skulle fånga honom lyckades han sparka mig i ryggen. lite smått jätte förbannad ställde jag in honom och fixade staketet. sen gick jag in och ryktade honom och sadlade och tränasade..

gick upp till skogen, hoppade upp och red i ca 40 min. han skötte sig sååååå bra! bara skritt dock, men vi tränade på att svänga, stanna, starta osv.. så länge han är lugn och faktiskt förstår är jag toknöjd! resten kommer sen. bestämde mig för att rida en bit hemåt på vägen och de gick fint, tills jag hörde en bil. hoppade av och ledde ner honom i diket, men de var väldigt djupt så han hoppade upp på vägen och använde då min axel som sprängbräda... men gick sen snällt ner igen så att bilen kom förbi.

Nästan hemma mötte vi en traktor.. ledde pålle innanför mig men på något vänster så fastnade han under traktorskopan med korset/ryggen och drogs med en bit:( vet inte om han stack ut rumpan elr om skopan helt enkelt var för bred för vägen. huvudet och bogen hade han ju iaf på insidan av mig..

han blev halt och lite svullen, veterinären hittade inget diret fel. idag är han inte halt längre men fortfarande lite svullen på ryggen. stackars killen:(

i onsdags var de skola, kalastrevligt som alltid! och idag sitter jag här, ska packa och sen bär de av! svenska rallyt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0