vardag

tillbaka till verkligheten!

Igår kom nellie, bestämde oss för att köra en 6 kms runda då de höll på att bli mörkt och inte var de bästa underlaget. Zeb hade aldrig hunnit på den tiden så hon fick ta likör åt mig så tar jag zeb idag.

Började med att knåda igång befana. hahahon står och gapar och gäspar som en tok när man klämmer och masserar på hennes hals och nacke:) sötponny! hittade en knöl:/ verkar som att hon fått sig en kyss av surgrodan likör!

nellie körde först med likör på vägen dit, Fana flåsade henne i ryggen och dreglade på deras rockard, första gången jag faktiskt fick känna på att hon låg på! de har hon inte gjort innan, inte ens när man ridit ihop med andra. Nellie fick jaga på likör och jag lugna befana, så fort vägen breddade minsta lilla försökte hon gå om, att ligga tvåa var inte hennes grej! på vägen hem så lät jag henne springa.. vi la oss först och sen fick hon sträcka på benen. rätt bra med power finns de trots allt i den lilla ponnyn! Hon tänder verkligen på tusen, men inte ens enda galopp trots att jag snackade med henne en del. hon gick förvånansvärt rent måste jag säga!

väl hemma var de bara att täcka på och mata, båda var svett då de gått rätt hårt trots att de inte var så långt. ca 5 cm snö på vägarna med så lite att jobba med trots allt.

Idag MÅSTE jag plugga, skulle egentligen varit i skolan men kände att jag varken orkade eller hann. troligtvis kommer michaela och rider i eftermiddag. får se hur många vi hinner med och orkar:) Nehe.. kicka igång dagen då kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0