dagens träning

När jag väl hade masat mig ut med hundarna i de fina vädret så traskade jag ner till stallet. Pålle var väldans gosig så hämtade lite korn till honom och bestämde mig för att idag är dagen han och jag ska ta ett steg frammåt.. så när han åt sitt korn så hängde jag mig över ryggen på honom. han tyckte de var lite lustigt men brydde sig inte nämnvärt. Sen tog jag ett skutt och satte mig på honom, vi gick ett varv i boxen och myste mäst. han var trygg och lugn, de kändes väldigt bra! förväntade mig att bli nedstampad i golvet efter han sängt av mig.. så var riktigt lycklig när jag efter ca 10 min kasade av.

Nellie var här, så hon körde zeb en runda på 6 km.

Lilla Laban fick gå med som handhäst. då han inte är så gammal ännu vill jag inte belasta honom för hårt, men träning är alltid nyttigt!


de tog oss ca 1,5 h att ta oss runt 6km rundan, de var isigt på vissa ställen och de blev mycket skritt. Zeb är verkligen rädd för att ramla den stackaren! Laban bryr sig inte så mycket, han halkar runt som en tok men så länge han håller sig på benen är han nöjd.

en trött och nöjd Laban tillbaka i hagen

Kommentarer
Postat av: Sanne:)

hihi dina hästar gillar att räcka ut tungan på bilder ^^

2011-01-21 @ 20:00:43
URL: http://chavau.blogg.se/
Postat av: Sara

awwwwwwwww!

2011-01-22 @ 08:53:44
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0