ett par ånga dagar har gått.

jag minns ju knappt vad jag har gjort?

Vill börja med att tacka Sanne Ernestam som gjort min fina header! bad henne igår att pyssla ihop en och sätta in, såg den idag och blev himla nöjd! tack söta sanne! (ni hittar hennes blogg här: http://chavau.blogg.se/index.html)

I tisdags bestämde jag mig för att flytta alla mina hästsaker från gossens maskinhall till min nya sadelkammare. dehär tog betydligt längre tid än vad jag trodde, och va vääldigt tungt! vem kunde trott att jag hade så mkt prylar? hittade 2 träningsselar, 3 kompletta tävlingsselar (vet att jag har en utlånad och en inne med), 2 par extra tömmar och hur mkt huvudlag och chek som helst. Janna med kollen, not!

Sen red jag Befana, bara 30 min i djupsnön. de hade blivigt skare och hon var riktigt förbannad då hon fick lyfta benen väldigt högt, för hon var tvungen att lyfta dem över snön för att sen sätta ner dem, hon kom inte igenom skaren om hon bara försökte gå frammåt. hon va såå trött efteråt.. gick och högg i snön och tyckte att jag var lite hemsk mot henne:) På kvälen fick vi skotta snö för stona skulle ha en ny bale och snön från stalltaket hade rasat utanför logdörrarna. Hjullastaren kunde inte ta sig upp och traktorn klarade inte riktigt att dra bort den hårdpackade snön som frusit. gossen slet som ett djur!

Igår åkte jag med mica ner till skåne, typ helsingborg för att häsa på hennes shettis en runda. Sprang runt och tittade på vackra varmblod, fick hjäpa till att omorganisera lite hästar och snackade skit med stallägaren, en väldigt trevlig dam vill jag lova! bev ett par timmar vid köksbordet! När vi skulle åka hem stannade vi och köpte morötter, 100 kg var till hästarna. inte fel alls! väl hemma drog jag och gossenoch handlade, sen lagade jag flygande jacob medans han skottade. han skulle jobba dag idag så han va hemma inatt.

vid sdär halv två inatt fick jag grymt ont långt ner i magen, gjorde så ont rakt igenom till njurarna att jag började gråta. kunde inte sitta, stå elr ligga. sen blev jag illamående och kräktes i ca en timme. då gick de om lite och jag fick sova. skakade i hela kroppen och är helt slut idag, bara ont i njurarna nu men fick en likadan attack idag på morgonen.. så skumt.. har precis tagit mig ur sängen och klockan är 3.. känns sådär..

Står i din port står bara still
För en minut sen var du min
en tredjedel av den jag var går hem
för en är krossad, en är din
det här är slutet på vår film - Idag saknar jag dig galet mkt Bosan..




Kommentarer
Postat av: SuZZie

Tjusigt värre blev det =)



Kramar

2011-01-13 @ 17:01:15
URL: http://armon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0