Min dag, min lycka!

min dag började väldigt stilla, kändes som att jag inte orkade med hälften av vad jag skulle göra, och jag ha inte gjort hälften heller!

efter alla hade fått sitt, så tog jag med mig kameran ut och fotade bacardi, katten och fåren (se tidigare inlägg) och sen blev jag förbannad på mig själv. jag har en kanonhäst, som jag inte får till att funka.. vad kunde jag göra? letade upp ett rakt bett och provade att tränsa pålle med de, gick bättre än väntat och han reagerade inte alls lika skarpt som på tvådelat. hämtade en sadel och la på, första gången han hade sadel på sig. sen ledd jag honom 1 km, till en skogsväg. väl framme var jag helt slut i armarna! hästjävle till att inte kunna bete sig. han bockade, hopade och skuttade som en tok. ledde ut honom i djupsnön.. kanske 300 m in i skogen till en åker, sen va jag helt slut, så hoppade upp och red en halvtimme. (ja, ni läste rätt, jag red pålle roll!) han skötte sig fint, vi skrittade bara.. stannade, startade och tränade på att svänga. de är verkligen inte hans starka sida, att svänga, men efter en stunds tragglande funkade även de. Han gick i form, troligen för att de var jobbigt att ta sig fram i djupsnön men ändå, FRAMSTEG! han bockade ett par gånger, men de får man nog köpa med den ponnyn! red hela vägen ut till vägen (dvs hemåt, till hans ston) och han stannade snällt när jag bad honom så att jag kunde sitta av. första gången med sadel, första gången med ryttare och troligen även första gången med rakt bett, STOLT MATTE!


en bild på Befana, bara för att hon är söt!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh vad kul med Pålle!! grattis Joanna :D Underbar känsla det måste varit :D

2011-01-24 @ 23:54:25
Postat av: Simone H

Riktigt fin häst :)

2011-01-25 @ 12:35:51
URL: http://simoneh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0