Nattinlägg

Klockan närmar sig 3 på natten och jag är klarvaken. Igår var jag i säng vid 05 och gick upp vid 10 ungefär. Sover egentligen inte så mycket längre på morgonen än när jag lägger mig vid 22, blir bara fler timmar.

Igår (läs tisdag) så var Annelie, Nellie, Wilma och Jennifer här. Jennifer och Nellie körde Zeb och Jag, Annelie och Wilma körde Laban. Blev en runda i skritt och joggin på ca 1,5 timme. Vägarna var tunga och då vi satt ganska många i rockarderna så blev de verkligen arbete för grabbarna. Här ute har vi ju enbart backar med, så gott som inga raksträckor. Båda skötte sig kanon trots att vi mötte plogtraktor och en bil. Var nog bara sådär 6 km eller något men tungt som tusan.

Jag red befana i djupsnön, fick korta stigläderna för att snön gick upp på halva bogen på henne! Nu är de verkligen djupt. Vi tränade i snabb skritt, trav och galopp i korta intervaller. De är verkligen tungt för dem att arbeta i snön! Hon börjar bli så fin att rida, testade de skarpa bettet jag fick med till henne, men tycker hon fungerar bättre på de raka så kommer byta tillbaka i morgon.

Idag har mica varit här, vi löslongerade pålle lite, kanske bara 10 min eller sådär. han har galet mycket energi och visar verkligen att han är hingst nu när vi går förbi tjejerna. Börjer på nacken och steppar, men va faktiskt väldans snäll att leda idag. Mig bråkar han inte med längre, men han försökte sparka mica lite när han trodde att han hade chansen. han trampar på så galet bra i djupsnön, arbetar med hela kroppen och har riktigt riktigt kul. Marica tyckte han börjat få en fin nacke, vi får väl se om han någonsin blir lugn nog till att hantera normalt. har aldrig träffat en så ouppfostrad häst innan:) men, jag gillar ju honom med lite humör.

I morgon ska jag hinna med Pålle, fana och Laban. Hoppas att nellan har tid att komma ut och träna Zebben, annars får han gå på släp (vet att hennes mor var sjuk idag, får väl se hur de är i morgon). ska även hinna med att träffa Emma är tanken. Kommer med all säkerhet bli trevligt!

Just nu äter jag apelsin, har precis duschat och ska fundera på att sova några timmar. Både Vilja och Melodie löper och idag är Devil 6 veckor! tiden går så galet fort! Så i morgon ska jag nog ringa veterinären och boka tid för besiktning med!

nehe, sängen nästa, lennox ligger redan där och snarkar! God Natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0