På gott och ont

Idag har varit en riktigt upp och ner dag, ibland har allt känts kalas och vid andra tillfällen känns de som att livet rasar.

Vaknade ganska sent idag, tog sovmorgon! riktigt skönt faktiskt. Helt underbart väder ute, so och klarblå himmel. dock några minus. efter att ha fodrat hästarna gav jag mig på att hacka mig in i vagnshallen. när de droppat från taket har de blivigt en massiv isrand framför hela byggnaden och då dörrarna går ändan ner till marken hade jag inte mycket till val än att börja hacka bort den. en halvtimme senare hade jag fått upp en av dörrarna så mkt att jag kunde bära ut den lätta rockarden om jag bar den på sidan:) Hingstarna gick så hårt igår, så de fick stå.. men var fast besluten över att jag skulle köra.

drog upp rockarden till vägen, hämtade fana i hagen, selade och sen tog jag med mig muta i form av morötter och knatade upp till vägen. att spänna för vagnen på stallbacken kudne jag glömma.. de är rena isgatan! till min stora förvåning stog hon jättesnällt lös och knaprade morot medans jag spände för vagnen, trots att enda gången hon tidigare är satt i vagn lös slog hon över! när allt var klart tog jag tömmarna, stälde mig snett bakom och smackade.. och hon knatade glatt iväg, LYCKA! tyvär var vägarna frusa idag så hon markerade lite så vågade inte köra fullt ut.. men en runda på 8 km blev de och både hon och jag var nöjda.  

resten av dagen har rullt på bra, vid sådär hav 3 va jag inne första gången och då vaknade gubben till liv. han skulle på möte med insatsstyrkan senare på kvällen.  i morgon bir de full rulle, ska ta hem släpet, hämta hö och försöka styra upp lördagen. då kommer dels valpköparna ochhämtar världens goaste Devil och vi ska iväg och mäta Laban och Kapo KL, han och Fana ska även få vaccin.

(Fana efter träningsrundan, allt går med muta! tillomed att stå still!! Bilderna är tagna med mobilen, därav den dåliga kvalitén!!)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag blir så avis på dig, så underbart det ser ut att åka bakom häst.. Du har det bra :) <3

2011-01-21 @ 08:46:05
URL: http://www.lottaoleia.hundbenet.se
Postat av: Sara

mysigt. allt går me mutor om man vill

2011-01-21 @ 11:07:33
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0