så trött och så nöjd

Idag ringde klockan vid 9, gossen va gullig och rastade vovvarna. vi åt lite stilla och sen gick vi ut för att beskåda vad natten haft med sig för härligheter. Våran ladugård är väl sådär 40-50 (??) m lång kanske.. och fråamför den.. läg ett ca 3 m brett och 1,5 m djupt hårdpackat snötäcke. Nu hade all snö från taket kommit! hoppla.. ställa sig där med en spade var de ju inte ens tal om. så gossen fick snällt tuffa iväg till sin bror för att hämta en hjullastare.

jag tog ut befana, snön var hård idag och riktig riktigt tung. Vi la 45 minuters arbete uppe i pålle rolls hage. Red lite volter och jobbade i samlad trav och galopp. blev så lycklig när hon började gå i form och lyfta ryggen, ÄNTLIGEN har de släppt i nacken!!!! jobbar med skänkelvikningar och ljud med för att hon ska bli mer "tålig" för mitt rid och körsätt. Mkt måste jag givetvis anpassa efter henne, de är hon som ska prestera, jag ska bara hjälpa henne dit. men vi måste nog katten mötas på halva vägen, för mkt egna saker har donnan för sig!

sen sadlade och tränasde  jag bacardi, ledde upp henne till hagen och red två varv. hon har aldrig varit där uppe och vi har inte ridit i djupsnön innan så ville bara visa henne runt, efter de kom en tjej och provred och de gick bättre än väntat! mattes stjärna de:)

efter de åkt, så kom de som ska ha tingeling och hälsade på henne. Tingeling och pålle fick sitt lucern och jag spikade upp nya saltstenshållare lite här och var. så nu finns de katten överallt!

Igår lagade jag och sara flygande jacob, inte ätit de på sådär 8 år, så grymt gott!

Nu (eller om jag gö de i morgon) måste jag verkligen sätta mig med mina tentor, har två som ska vara inne i morgon. men, de blir nog i morgon. Gossen försöker väcka volvon till liv, vi ska ner till moheda en sväng. köpa mjölk till mormor som är insnöad:) ikväll blir de taco!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0