skryt!

Jag har bott hemifrån i ganska många år nu, men som de flesta av de som känner mig vet är jag ganska kräsen av mig när de kommer till mat. Är livrädd för att kött inte ska vara klart tillexempel. För ett tag sen tog jag tag i mitt liv och lärde mig laga flygande jacob (gick riktigt bra!) och igår blev jag galet sugen på biffar. och nu, när varken mamma eller mormor lagar mat till mig dagligen var de bara att dra fram kokboken för att se hur man egentligen gjorde.

men, till min förvåning skulle man ha havregryn i? kunde inte minnas att jag någonsin smakat havregryn i biff? så ringde mormor som sa att jag inte behövde ha de om jag inte ville. så de blev ströbrod, vatten, färs, salt, peppar och vitlök.

rullade små biffar (vägade inte göra för stora ifall de inte skulle bli klara i mitten;)


och sen stekte jag dem. vissa blev lite brända, men överlag är jag jättenöjd. var ju första gången:P undra om vi inte ska ge oss på att prova göra köttfärslimpa med?! (fast jag tycker inte om skalet... )  

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra stumpan! Du kan ju!!!

2011-01-21 @ 11:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0