valp, träning och städning!

Dagen kickade igång runt 9, då va de mys på soffan och frukost (glass för mig och taco för gubben) och efter morgonsyssorna var klara kom Nellie och jennifer, de tog Zeb och Laban och ledde dem ca 500 m på vägen, rena isgatan så de fick inte rida där för mig. sen hoppade de upp, barbacka och gav sig ut i skogen. snön var riktigt tung idag!

Jag gick hem igen och hjälpte gubben tömma ur bäddarna i boxarna, städa stallet och hos fåren osv. efter en timme började vi fundera på om damerna hade trillat av eller ridit vilse, men efter en stundkom de gående på vägen. De va toknöjda, Nellie hade bara trillat av en gång och de hade både galopperat och travat en hel del. Hästarna var dyngsura efter att ha sprungit runt i den våta och djupa snön, så de fick mat och vila. Nellie ville rida i moron med men nu bestämde jag att de fick en dags vila, på tisdag kör vi igen!

lillvalpen som inte är så liten längre var ju 7 veckor i fredags, så vi knäppte lite nya bilder idag. nu är de mindre än en vecka tills han åker! stamtavlan har vi hämtat ut och på tisdag bär de av till veterinären för besiktning. tiden går så fort!

i morgon står träning av bacardi och befana på schemat.

Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

heej:) så söt!!! allt bra?

2011-01-18 @ 20:54:29
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0