upp och ner

just nu fungerar verkligen inget alls!

Befana har varit hängig några dagar nu, eller ja.. hon har inte varit lika bråkig som hon brukar vara! men när vi väl kommit ut så har hon snällt travat på, men har inte legat på riktigt som vanligt. alla hästarna är måttligt feta just nu av betet med så jag trodde att de var de i samband med värmen.. men idag när jag kom så hade hon fång.. suck stackars prinsessan! så nu kämpar vi som tokar med de..

har iaf hjälpt ann att flytta klart nu, så nu ska all fokus läggas på hästarna för de sista skolarbeterna är inlämnade! även om jag inte är stolt över alla, är alla iaf inne! skönt!

Idag kom mina nya säkerhetsväst, så nu är de fixat..

Laban bråkar som en tok just nu! Han har fått en knäpp efter kastreringen och nu tror han istället att han är hingst (suck) vilket gör att han mästadels går på bakbenen när han behöver lämna sina tjejer. nellie trillade av när hon skulle rida så jag fick arbeta honom en bra stund på ridbanan innan han gav sig och kunde tänks sig att uppföra sig någorlunda.

I morgon ska jag köra pålle igen, den 6e är sista anmälning till tävlingen på ÖA den 12.. tvivlar på att Pålle är kvalklar tills dess och frågan är om fana är frisk.. men shettisarna ska allt få springa iaf! tänkte anmäla både muffin (som har ett rekord på 3,28 tror jag) och zeb ( som är ostartad) till dessa två:

Prop 1. Svensk Travsports lopp.
Kategori A, körda av A-B- eller C- licensinnehavare.
1300 m.
Tillägg Rekordhandicap grundtid 3.30,0.
Pris: 0-0-0-0-0-(0) kr.
Täcke till segrande hästs ägare Pokaler 1 - 3 Hpr 1-2-3-4-5-(6)-(7)
Rosetter till samtliga odiskvalificerade.

Prop 2. Stuteri Miicas lopp
Kategori A, körda av A-B- eller C- licensinnehavare.
1300 m.
Tillägg Rekordhandicap grundtid 3.18,0.
Pris: 0-0-0-0-0-(0) kr.
Täcke till segrande hästs ägare Hpr 1-3 Hpr 1-2-3-4-5-(6)-(7)
Rosetter till samtliga prisplacerade.

och OM fana är frisk, så ska hon anmälas till detta:

Prop 15.
Kategori B, körda av C- eller D- licensinnehavare.
2020 m.
Tillägg Rekordhandicap grundtid 1.55,0.
Pris: 600-300-200-150-125-(100) kr.
Rosetter till samtliga prisplacerade
och ev detta:

Prop 14.
Kategori B, körda av C- eller D- licensinnehavare.
2020 m.
Tillägg Rekordhandicap grundtid 2.00,0.
Pris: 600-300-200-150-125-(100) kr.
Rosetter till samtliga prisplacerade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0